week 8
Een mogelijke opbouw van lessen
(altijd mogelijk aan te passen aan je groep)
- Veel aandacht aan balans, stabiliteit
- Vanuit balans naar ritme, remmen
- Vanuit balans en ritme naar timing(vanaf 7-8)
- Vanuit balans en ritme naar timing naar houding
- Vanuit houding naar ritme
- Vanuit ritme naar balans en houding(5-6) en vanuit ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
- Frequentie en ritme(5-6) en vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
- Vanuit ritme naar houding en balans
Les 8
5-6 Vanuit ritme naar houding en balans
Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-2, 1-2 en glij op je hurken door. En 1-2, 1-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.
Laat het ergens onderdoor schaatsen weer terugkeren.
Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.
7-8 Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.
Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-en-2, 1-en-2 en glij op je hurken door. En 1-en-2, 1-en-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.
Gebruik ook startvormen waarbij in een lange pionnenbaan er begonnen wordt met wegstarten(ritme 1-2, 1-2) en het vervolg in een 1-en-2 ritme verdergaat.
Voor bochten geldt altijd een kort 1-2 ritme.
Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.
9-11 Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.
Basis van deze les is ritme combineren met houding en balans. Daarom veel in een rondje rijden met 1-en-2, 1-en-2 en glij op je hurken door. En 1-en-2, 1-en-2 en laat je voeten elkaar kussen enz.
Gebruik ook startvormen waarbij in een lange pionnenbaan er begonnen wordt met wegstarten(ritme 1-2, 1-2) en het vervolg in een 1-en-2 ritme verdergaat.
Voor bochten geldt altijd een kort 1-2 ritme. Je kunt dit combineren door weg te starten met 2x overstappen en dan weg schaatsen(moeilijk).
Kijk bij de opdrachten of je iets kunt combineren van ritme, houding en balans.
12+ Vanuit ritme naar houding en balans ook bocht.