Week 4

Een mogelijke opbouw van lessen

 

(altijd mogelijk aan te passen aan je groep)

    1. Veel aandacht aan balans, stabiliteit
    2. Vanuit balans naar ritme, remmen
    3. Vanuit balans en ritme naar timing(vanaf 7-8
    4. Vanuit balans en ritme naar timing naar houding

 

Les 4 Deze week geen volledig schema maar suggesties om verder te werken vanuit de vorige 3 weken.

5-6: Deze week gebruiken we houding als kapstok om meer opdrachten voor te geven.

Gebruik de basis van de vorige weken en wat we vorige week geïntroduceerd hebben;

 

Om de pionnenbaan steeds 5 keer per opdracht met onder jouw arm(beschermer, stok) doorschaatsen.
  • Stok steeds iets lager(aanpassen per kind)
  • glijdend op twee schaatsen er onderdoor
Om een klein pionnenbaantje.
  • Wat doe je als je valt
  • je mag inhalen

 

Dit kun je uitbreiden met allerlei ergens onderdoor gaan opdrachten. Ook bijvoorbeeld pinguïns onder het ijs zoeken(zoek heel goed(dichtbij) het ijs) kun je gebruiken om klein te blijven en te bewegen. Zie verder opdrachten 5-6 voor opdrachten houding.

 

7-8, 9-11 en 12+ Ook voor deze groepen gebruiken we houding als kapstok om meer opdrachten voor te geven.

Pak weer dingen terug van vorige weken en gebruik deze week “ergens onderdoor schaatsen” als nieuw en groot onderdeel. 

 

Om de pionnenbaan steeds 5 keer per opdracht met onder jouw arm(beschermer, stok) doorschaatsen.
  • Stok steeds iets lager(aanpassen per kind)
  • glijdend op twee schaatsen er onderdoor
Om een klein pionnenbaantje.
  • Wat doe je als je valt
  • je mag inhalen

 

Dit kun je uitbreiden met gebruik van handen bij enkels e.d. om bewegend compact te blijven. Dwingende opdrachten werken vaak beter dan te vertellen hoe het moet. Zie verder opdrachten 7-8 , opdrachten 9-11 en opdrachten 12+ voor meer opdrachten houding.