Week 7
Een mogelijke opbouw van lessen
(altijd mogelijk aan te passen aan je groep)
- 
- Veel aandacht aan balans, stabiliteit
- Vanuit balans naar ritme, remmen
- Vanuit balans en ritme naar timing(vanaf 7-8)
- Vanuit balans en ritme naar timing naar houding
- Vanuit houding naar ritme
- Vanuit ritme naar balans en houding(5-6) en vanuit ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
- Frequentie en ritme(5-6) en vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht (7-8 en verder).
 
Les 7 De volgende opdrachten kun je terug laten komen uit de les van vorige week. Voeg daaromheen opdrachten toe die wisselen met de frequentie van de bewegingen.
| Week 7 | 5-6 | Frequentie en ritme | |
| Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm | 
|  |  | ||
| 3 | Om de pionnenbaan steeds 5 keer per opdracht. 
 | 
 | Om een klein pionnenbaantje. 
 | 
|  | |||
|  |  | ||
| 6 | Eventueel een grote ronde met steeds korte stukjes schaatsen. tot de hele groep weer bij elkaar is. | 
 | 
 | 
|  | |||
|  | |||
| Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven | 
| Week 7 | 7-8 | Vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht | |
| Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm | 
|  | |||
|  |  |  | |
| 3 Herhaal | Rondje om de pionnenbaan 5x. Bij begin en einde pionnenbaan remmen, zijwaarts overstappen en weer zo snel/hard mogelijk wegschaatsen. | 
 | Om een grote pionnenbaan. 
 | 
|  | |||
| Korte pauze. | Namen weer herhalen, leer de kinderen kennen. | Liefst even van het ijs. | |
| 5 | Op de plaats in ritme overstappen oefenen. Links-rechts-onderdoor-overheen. Steeds in hetzelfde doorgaande ritme zonder haperingen. | 
 | Op een afgesloten stukje ijs. | 
| 6 | Rondje 5x om de pionnenbaan met overstappen linksom en rechtsom. | Steeds 5x rondje 
 | Om een lange  pionnenbaan. 
 | 
|  | |||
|  | |||
| Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven | 
| Week 7 | 9-11 | Vanuit frequentie en ritme naar balans/stabiliteit bocht | |
| Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm | 
|  | |||
|  |  |  | |
| 3 | Op een rijtje aan de kant v/d baan in ritme overstappen oefenen. Links-rechts-onderdoor-overheen. Steeds in hetzelfde doorgaande ritme zonder haperingen. | 
 | 
 | 
| 4 | Eventueel een grote ronde met steeds korte stukjes schaatsen. tot de hele groep weer bij elkaar is. | 
 | Laat weten(wijs aan) tot waar er geschaatst wordt en zorg steeds dat jij daar als eerste bent. Let vooral op de minder goede schaatsers 
 | 
| Korte pauze. | Namen weer herhalen, leer de kinderen kennen. | ||
|  | |||
|  |  | ||
|  | |||
| Op tijd terug naar de ouders en daar kletsen/informatie geven | 
| Week 7 | 12+ | ||
| Tijd | opdracht | variatie | oefenvorm | 
| 1 Na indelen | Kies opdrachten uit 9-11 die passen bij je groep en wissel dat af met opdrachten uit de lessen voor de volwassenen. | 
 
		